http://hvgorac.hu/sites/portal/jogkodex.html
  CIKKEK

  A szombathelyi kormányablak 2011/2 Betűméret: Betűméret
2011.10.07.
 
  A szombathelyi kormányablak 2011/2

Évfolyam: XIII. Lapszám: 2.
Rovat: Közigazgatási hivatal / Kormányhivatal - 92 darab cikk

Hozzászólások: 0
Település: Budapest
 
 


 

2011. január 3-án országosan 29 helyszínen nyíltak meg a fővárosi és megyei kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálati irodái, a kormányablakok. Jelen írás keretében igyekszünk összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat és beszámolni tapasztalatainkról.

 


Az integrált ügyfélszolgálati irodák feladatait a fővárosi és megyei kormányhivatalokról szóló 288/2010. (XII.21.) Korm. rendelet tartalmazza. A kezdetben 29 ügykörrel indult kormányablakok hatáskörei márciusban tovább bővültek az állampolgársági kérelmek átvételével, és az Új Széchenyi Tervvel kapcsolatos tájékoztatási feladatokkal. Ha hatásköreink számát összehasonlítjuk a több száz államigazgatási ügytípussal, láthatjuk, a kormányablakok - egyelőre - csak csírái az egyablakos ügyintézésnek. Azoknak, akik a közigazgatásban dolgoznak, nem kell mondani, hogy az egyablakos rendszer kiépítésének útja hosszú, többek között folyamatos informatikai fejlesztésekről, jogszabályváltozásokról, pénzügyi, tárgyi, személyi feltételek megteremtéséről szól, és csak lépésről-lépésre lehet rajta haladni.
Vas megyében jelenleg egy kormányablak működik Szombathelyen, a Hunyadi u. 45. szám alatt. A két műszakban dolgozó 5-5 ügyfélszolgálati ügyintézőnket szigorú pályáztatási eljárásban, közel tízszeres túljelentkezés mellett választották ki. A pályáztatási eljárás része volt egy 113 órás felkészítő tanfolyam sikeres elvégzése is.
A kormányablakok és más, ügyfélszolgálatot (is) ellátó közigazgatási szervek között különbség nem csupán a hosszabbított ügyfélfogadási időben, hanem az ügyfélkiszolgálás gyakorlatában is fellelhető: feladataink nem korlátozódnak a kérelmek átvételére, ügyfeleinknek igény szerint szakmai és informatikai segítséget is nyújtunk, továbbá tájékoztatási feladatokat látunk el. Az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos bejelentési kötelezettségben való közreműködés gyakran e-mail cím létesítésével kezdődik, majd ügyfélkapu regisztrációval folytatódik. Az elektronikus ügyintézéshez leginkább az idősebb korosztály képviselői kérnek segítséget.
A hatáskörünkbe tartozó ügytípusok közül a legnépszerűbb az ügyfélkapu létesítése, amelyet a családtámogatási kérelmek (családi pótlék, anyasági támogatás, gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás) követnek. Az ügyfelek többsége a délelőtti órákban tér be hozzánk. A Kormányablak ugyanakkor – a jelenleg működő ügyfélszolgálatok között egyedülálló módon – este 8-ig tartanak nyitva.
Az első negyedév ügyfélfogadási tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy ügyfeleink több mint harmada nem hatáskörbe tartozó üggyel keresi fel irodánkat. A leggyakrabban nyugdíjazással, egészségbiztosítási jogviszonnyal és járulékfizetéssel, valamint szociális juttatásokkal kapcsolatos kérdéseket kapunk. Valamennyi probléma megoldására természetesen lehetetlenség vállalkozni, de a gyakran ismétlődő kérdések tekintetében a szakszerű tájékoztatásra törekedhetünk. Ebben nagy segítségünkre vannak a kormányhivatal szakigazgatási szerveinek, valamint a Magyar Államkincstárnak munkatársai. A gyors és hatékony ügyfélkiszolgálás érdekében ezeknél a hatóságoknál kapcsolattartó személyeket jelöltek ki, akik közül többen munkaidőn túli elérhetőségüket is megadták.
Szintén köszönettel tartozunk a szombathelyi okmányiroda dolgozóinak, akik telefonos megkereséseinkre mindig készséggel állnak rendelkezésünkre, szabad kapacitás esetén ügyfeleinket időpontfoglalás nélkül is fogadják. Az okmányirodával történt egyeztetés során vetődött fel annak ötlete, hogy a kormányablak a polgármesteri hivatal honlapján regisztrál, ezzel az általánosnál részletesebb és bővebb időpontok közül válogatva tudjuk az ügyfeleket az okmányirodai ügyintézéshez hozzásegíteni.
A személyes kapcsolatfelvétel a szakigazgatási szervek ügyfélszolgálati ügyintézőivel is megtörtént, néhány kollégám tapasztalatszerzés és ismeretmélyítés céljából több napot töltött az egyes ügyfélszolgálatokon.
Azoknak az ügyfeleknek, akiknek a fentiek alapján sem sikerül ügyét elintézni, kérdését megválaszolni, segítünk a megfelelő hatóság megtalálásában és a nyomtatványok kitöltésében, továbbá a hatóság honlapjáról tájékoztató anyagokat töltünk le.
Ha az integrált ügyfélszolgálati irodához olyan ügyfél érkezik, aki ragaszkodik hozzá, hogy a kormányablak hatáskörébe nem tartozó kérelmét benyújthassa nálunk, a kérelem átvételét nem tagadhatjuk meg. A gyors ügyintézés érdekében az ügyfélszolgálati osztály vezetője kiadmányozási jogot kapott a kérelem áttételét elrendelő végzésekre.
Láthatjuk, hogy feladataink nagyon hasonlóak a polgármesteri hivatalok, körjegyzőségek által végzett tevékenységekhez: minden ügyfél problémáját kezelni kell, méghozzá a lehető legszélesebb skálán. Ezt a feladatot csak a közigazgatásban dolgozó szakemberek együttműködésére alapozva lehet hatékonyan és eredményesen végezni.
Ha még további kérdései lennének a Kedves Olvasónak, mindenkit szeretettel várunk, akár ügyfélként, akár szakmai érdeklődőként ügyfélszolgálati irodánkban.



 

dr. Lampért Bernadett osztályvezető Vas Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Ügyfélkapcsolati Osztály



   
Értékelés: 1 pont2 pont3 pont4 pont5 pont Nem érkezett szavazat - Értékeléshez jelentkezzen be!


  HOZZÁSZÓLÁSOK
 
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!

Bejelentkezési név: Jelszó:
 

 

  ELŐFIZETÉS
Előfizetés

  FACEBOOK

  HÍRLEVÉL
Email címem:
Keresés

Feliratkozáshoz adja meg email címét!

  CIKKEK
 
Régió


Megye


Település



ROVATOK
 
Adó, helyi adó
24 cikk
Anyakönyv
14 cikk
Bács-Kiskun Megye
15 cikk
Baranya Megye
13 cikk
Békés Megye
17 cikk
Beruházás
4 cikk
Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
22 cikk
Budapest
32 cikk
Csongrád Megye
16 cikk
E-közigazgatás
74 cikk
E-Önkormányzat
7 cikk
Egészségügy
19 cikk
Építésügy
13 cikk
Európai Unió
65 cikk
Fejér Megye
8 cikk
Gyámügy-Gyermekvédelem-Szociális ügyek
62 cikk
Győr-Moson-Sopron Megye
11 cikk
Hajdú-Bihar Megye
23 cikk
Heves Megye
13 cikk
Humánerőforrás
40 cikk
In memoriam
2 cikk
Informatika
16 cikk
Iratkezelés
1 cikk
Jász-Nagykun-Szolnok Megye
23 cikk
Jegyző státusza
23 cikk
Jegyzőkódex
1 cikk
Jogalkotás-Jogalkalmazás
39 cikk
Jogszabálymódosítás
1 cikk
Ket.
25 cikk
Kisebbség
20 cikk
Kistérségek
21 cikk
Költségvetés
41 cikk
Komárom-Esztergom Megye
10 cikk
Környezetvédelem
33 cikk
Környező országok közigazgatása
2 cikk
Közbeszerzés
9 cikk
Közbiztonság
83 cikk
Középtávú tervek
0 cikk
Közigazgatási hivatal / Kormányhivatal
92 cikk
Közigazgatási reform
191 cikk
Közmunka
8 cikk
Közoktatás
8 cikk
Ktv. / Kttv.
5 cikk
Lakásügy
1 cikk
Lazíts!
81 cikk
Megvalósult Projektek
19 cikk
Módszertani útmutató
3 cikk
Nógrád Megye
8 cikk
Okmányirodák
20 cikk
Oktatás
23 cikk
Önkormányzati gazdálkodás
4 cikk
Önkormányzati testület
7 cikk
Pályázatok
113 cikk
Pest Megye
23 cikk
Politikus
40 cikk
Portré
147 cikk
Régió
29 cikk
Rendezvények, konferenciák
2 cikk
Somogy Megye
14 cikk
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye
29 cikk
Szociális ügyek
4 cikk
Térfigyelés
0 cikk
Területfejlesztés
42 cikk
Testvérvárosi kapcsolat
15 cikk
Tolna Megye
14 cikk
Turizmus
127 cikk
Új Ptk.
3 cikk
Új utakon
2 cikk
Vagyongazdálkodás
53 cikk
Választás
86 cikk
Vas Megye
17 cikk
Veszprém Megye
1 cikk
Vezércikk
23 cikk
Zala Megye
10 cikk
 
  KÖNYVAJÁNLÓ

http://www.jegyzo.hu/index.php?oldal=elofizetes

 
 


Szerkesztőbizottsági információk
BEMUTATKOZÁS
KAPCSOLAT

Jegyző.hu - Jegyző és Közigazgatás © hÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Kiadó további oldalai:HVGORAC.HU,UJBTK.HU,HVGORAC.EU,PTK2013.HU,JOGKODEX.HU