http://hvgorac.hu/sites/portal/jogkodex.html
  CIKKEK

  Polgármesterek és jegyzők 2010/4 Betűméret: Betűméret
2010.09.23.
 
  Polgármesterek és jegyzők 2010/4

Évfolyam: XII. Lapszám: 4.
Rovat: Jegyző státusza - 23 darab cikk

Hozzászólások: 0
Település: Budapest
 
 

Szeretném köszönteni a folyóirat szerkesztőit és olvasóit. Igen kitűnő és tartalmas cikkeket találtam benne, miután volt szerencsém elolvasni. Szeretném folytatni dr. Tóth Zoltán főszerkesztő gondolatait a 2010/3. május-júniusi lapszámban leírtakkal egyetértve a jegyzői státuszról.

 

A jegyző és a polgármester viszonya akkor elfogadható – baráti igen kevés van -, ha mindkettőjük toleranciája eléri azt a szintet, hogy nem konkurálnak egymással. Vidéki kistelepüléseken előfordulhat, hogy olyan polgármester kerül a pozícióba, akinek semmilyen gyakorlata nincs államigazgatásból, de ő akarja megmondani a „tutit”. A beleszólása az államigazgatási feladatokba – szakértelem hiányában - igen veszélyes, mind a településre, mind a jegyzőre nézve, akire esetleg nem hallgat a polgármester. Ekkor mondanak fel neki törvénytelenül, és következik a Munkaügyi bíróság, és a visszahelyeztetés, a hozzá kapcsolódó rengeteg kártérítéssel. Olyan polgármester is van, akinek jó a szakmai tudása, de nem tudja elfogadni, hogy ő nem főnöke mindenben a jegyzőnek. Ekkor érzi pokolnak az állását a jegyző. Semmi beleszólást nem akar engedni a jegyzőnek semmibe, és az államigazgatási irányítást a szája íze szerint akarja megoldani, értelmezni – esetleg a haverjainak – előnyt szerezve, hogy neki is jusson - és a jegyzőt lényegében mellőzi. Ilyen esetben is következik a lemondatás, vagy „előbb – utóbb úgyis kicsinállak” ultimátum.


A többéves gyakorlattal rendelkező jegyző rengeteg szakmai tapasztalat birtokában van. A Városi Jegyzők Egyesülete ennek a szakmai tapasztalatnak az esszenciáját bírja. Ezért figyelmébe ajánlom a kormányzó testületeknek, akik a kormányváltás után áttekintik az államigazgatási ügyeket, és az munkát korszerűbbé, olcsóbbá, egyszerűbbé, ügyfélbarát módon akarja átalakítani, hogy az Egyesület véleményét előzetesen kérje ki egy – egy témában. Az egyesületi tagok – magas szintű szakmai tapasztalattal rendelkező városi jegyzők - állandóan elérhetők, és a javaslatuk, véleményük biztosíték arra, hogy az államigazgatási jogszabályok változtatásaihoz a legmagasabb szakmai szintű véleményt fűzzék hozzá. A jogalkalmazók tudják a legjobban, hogy mit kellene másként, mi az, amit át kellene szervezni, vagy összevonni, jobbá ésszerűbbé, korszerűbbé tenni.


Személyemben is voltam tagja az egyesületnek. Ma nyugdíjasként ügyvéd vagyok, de nem szakadtam el a polgármesteri hivataltól. Szívesen végzem a rám bízott családjogi rendezési ügyeket, képviselem a kiskorú érdekeit apasági perekben. Gyámhatósági megbízás alapján a cselekvőképességében korlátozott személyeknek jogi segítséget nyújtok, képviselem a bírósági perekben. Kézbesítési ügygondnoki feladatokat látok el, stb.


Az ügyvéd természetesen nehezebb ügyeket is vállal eseti, vagy állandó megbízással az államigazgatást, a testületet, illetve a polgármestert képviselve. Ezeket az ügyeket jobbnak tartom, hogy ha nem az államigazgatásban alkalmazott jogász képviseli, mert „kívülről” az arra az ügyre szakosodott ügyvéd eredményesebb.


Kívánok eredményes munkát és jó egészséget minden jegyzőnek, és toleráns pol



 

dr. Pongrácz Piroska ügyvéd - Püspökladány



   
Értékelés: 1 pont2 pont3 pont4 pont5 pont Nem érkezett szavazat - Értékeléshez jelentkezzen be!


  HOZZÁSZÓLÁSOK
 
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!

Bejelentkezési név: Jelszó:
 

 

  ELŐFIZETÉS
Előfizetés

  FACEBOOK

  HÍRLEVÉL
Email címem:
Keresés

Feliratkozáshoz adja meg email címét!

  CIKKEK
 
Régió


Megye


Település



ROVATOK
 
Adó, helyi adó
24 cikk
Anyakönyv
14 cikk
Bács-Kiskun Megye
15 cikk
Baranya Megye
13 cikk
Békés Megye
17 cikk
Beruházás
4 cikk
Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
22 cikk
Budapest
32 cikk
Csongrád Megye
16 cikk
E-közigazgatás
74 cikk
E-Önkormányzat
7 cikk
Egészségügy
19 cikk
Építésügy
13 cikk
Európai Unió
65 cikk
Fejér Megye
8 cikk
Gyámügy-Gyermekvédelem-Szociális ügyek
62 cikk
Győr-Moson-Sopron Megye
11 cikk
Hajdú-Bihar Megye
23 cikk
Heves Megye
13 cikk
Humánerőforrás
40 cikk
In memoriam
2 cikk
Informatika
16 cikk
Iratkezelés
1 cikk
Jász-Nagykun-Szolnok Megye
23 cikk
Jegyző státusza
23 cikk
Jegyzőkódex
1 cikk
Jogalkotás-Jogalkalmazás
41 cikk
Jogszabálymódosítás
1 cikk
Ket.
25 cikk
Kisebbség
20 cikk
Kistérségek
21 cikk
Költségvetés
41 cikk
Komárom-Esztergom Megye
10 cikk
Környezetvédelem
33 cikk
Környező országok közigazgatása
2 cikk
Közbeszerzés
9 cikk
Közbiztonság
83 cikk
Középtávú tervek
0 cikk
Közigazgatási hivatal / Kormányhivatal
92 cikk
Közigazgatási reform
191 cikk
Közmunka
8 cikk
Közoktatás
8 cikk
Ktv. / Kttv.
5 cikk
Lakásügy
1 cikk
Lazíts!
83 cikk
Megvalósult Projektek
19 cikk
Módszertani útmutató
3 cikk
Nógrád Megye
8 cikk
Okmányirodák
20 cikk
Oktatás
23 cikk
Önkormányzati gazdálkodás
4 cikk
Önkormányzati testület
7 cikk
Pályázatok
113 cikk
Pest Megye
23 cikk
Politikus
40 cikk
Portré
147 cikk
Régió
29 cikk
Rendezvények, konferenciák
2 cikk
Somogy Megye
14 cikk
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye
29 cikk
Szociális ügyek
4 cikk
Térfigyelés
0 cikk
Területfejlesztés
42 cikk
Testvérvárosi kapcsolat
15 cikk
Tolna Megye
14 cikk
Turizmus
127 cikk
Új Ptk.
3 cikk
Új utakon
2 cikk
Vagyongazdálkodás
53 cikk
Választás
86 cikk
Vas Megye
17 cikk
Veszprém Megye
1 cikk
Vezércikk
23 cikk
Zala Megye
10 cikk
 
  KÖNYVAJÁNLÓ

http://www.jegyzo.hu/index.php?oldal=elofizetes

 
 


Szerkesztőbizottsági információk
BEMUTATKOZÁS
KAPCSOLAT

Jegyző.hu - Jegyző és Közigazgatás © hÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Kiadó további oldalai:HVGORAC.HU,UJBTK.HU,HVGORAC.EU,PTK2013.HU,JOGKODEX.HU