Ügyfélszolgálati modernizáció, mobil közterület-felügyeleti rendszer 2010/3

A közigazgatás szakmai fóruma

Budapest / Cikkek

Ügyfélszolgálati modernizáció, mobil közterület-felügyeleti rendszer 2010/3

XII. évfolyam, 3. lapszám
Szerző(k):
Ancsin László
jegyző
Budapest
XVI. kerülete

A mobil kommunikáció napjaink legdinamikusabban fejlődő területe. Az önkormányzatok sem nélkülözhetik munkájuk során ennek az igen elterjedt és népszerű kommunikációs eszköznek a használatát. Segítségével az ügyintézői munka gyorsabbá, az ügyfelek elérése egyszerűbbé válik.

 


Önkormányzatunk 2006-óta üzemeltet saját SMS szervert, ami 3 GSM modemen (telefonvonalon) keresztül juttatja el az üzeneteket a címzettek mobil telefonjára. A rendszer legfontosabb alkalmazási területe az ügyfelek illetve a partnercsoportok (képviselő-testület, intézményvezetők) gyors értesítése. Az érintettek számára mára megszokottá vált, hogy bizonyos eseményekről ezen az eszközön keresztül kapnak értesítést. Az SMS szerverrel az önkormányzati munka során jól használható, költség hatékony eszközt sikerült bevezetnünk, ami nélkül, ma már nehezen tudnák elképzelni bizonyos munkákat.


A tavalyi évben a Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Karának azon belül Dr. Tózsa István professzor úrnak a szakmai segítségével egy új szolgáltatást vezettünk be. Négy település Várpalota, Alsóörs, Belezna és Nemespátró körjegyzősége, valamint a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat modernizálta ügyfélszolgálatát. A XVI. kerület szerveréről a földrajzi helyezettől függetlenül több más eltérő jellegű és igényű település lakosságát is ki lehet szolgálni. A felhasználó, ügyfél egy SMS küldésével push WAP felületet kap válaszul a mobilkészülékére, ahol párbeszédet folytathat az önkormányzattal a hét minden napján, 24 órában. Ennek során az ügyintézéssel kapcsolatos információkat tölthet le, időpontot foglalhat, különféle bejelentéseket tehet, ezáltal sok esetben ügymeneteket indíthat el, tehát érdemi ügyintézést kezdeményezhet, formanyomtatványok e-mail-en át történő, azonnali megküldését kérheti. A mobiltelefonok új generációja az un. „okos telefon” a mobil internetkapcsolattal, megnövelt képernyő felbontással és memóriával már egy magasabb szintű alkalmazás lehetőséget vetíti előre.


Önkormányzatunk a 2010-es évet egy újabb, mobil kommunikációra épülő rendszernek a bevezetésével kezdte (ePOLDI), amely ezeknek a korszerű eszközöknek a szolgáltatásait is fel tudja használni a közterületen végzett hatósági munkában.


A közterület felügyeleti feladatok ellátása során, a mobiltelefonokban mára általánossá váló funkciók, mint a GPS koordináta lekérdezési illetve a fényképkészítési lehetőség, internetkapcsolat, nagy felbontású képernyő, hasznos eszközt biztosít. A GPS koordináta rögzítésének a lehetősége a közterületi pozíció gyors, automatikus, pontos és hiteles meghatározását teszi lehetővé. A fénykép készítés az információk helyhez és időponthoz kötött hiteles képi rögzítését biztosítja. Az internetkapcsolat az önkormányzat szakrendszereiben levő adatok helyszíni elérésére, valamint a területen rögzített adatoknak a központi rendszerbe küldésére szolgálhat. Nagy felbontású képernyő segítségével a mobil készüléken megjeleníthető adatok mennyisége növelhető, akár az adatok térképi megjelenítése is lehetséges.


A helyben lakó polgár a legjobb közterület-felügyelő, és mezőőr. „Munkaideje” kiegészíti a hatósági emberekét, motivációja megkérdőjelezhetetlen. Az új közterület felügyeleti rendszerrel olyan informatikai eszközt hoztunk létre, amellyel a területi hatósági munkába be tudjuk vonni a lakosságot is. A különböző informatikai eszközökkel (internet, mobiltelefon) elérhető alkalmazás segítségével a lakosság közterületre vonatkozó bejelentéseket tehet, melyek az informatikai rendszeren keresztül azonnal eljutnak az ügy intézésében illetékes hatósági személyhez, aki megkezdi munkáját. A közreműködő polgár a bejelentéséhez olyan információkat is rögzíthet (GPS koordináta, fotó) amelyek a további hatósági munka során jól használhatóak.


Az információs rendszer segítségével a bejelentők az önkormányzat adatvagyonából elérhetik mindazokat az információkat, amelyet jogszabály engedélyez, és amelyek a bejelentés megtételében támogatást tudnak nyújtani. A bejelentő például tájékozódhat az önkormányzat területén működő üzletek és ipari telepek működési rendjéről, hogy azokon milyen tevékenység engedélyezett, milyen termékeket forgalmazhatnak, milyen nyitvatartási rendet kötelesek betartani. A bejelentést ennek megfelelően megalapozottan tudja megtenni, ha ettől eltérő működést tapasztal.


A mobiltechnológiát felhasználó korábbi önkormányzati alkalmazásaink, és az idén használatba vett mobil közterület felügyeleti rendszerünk (ePOLDI) sikere nagy részben annak köszönhető, hogy az ügyintézési folyamatok mobil kommunikációs eszközökkel való támogatását úgy igyekeztünk megvalósítani, hogy annak középpontjában mindig az ügyfél legyen, hogy növelje az ügyintézés eredményességét, átláthatóságát, fokozza az önkormányzat és lakosság közötti bizalmat.

Kategória

Könyvajánló

Facebook Pagelike Widget

 

1037 Budapest, Montevideo utca 14.
Tel.: +36 1 340 2304
Fax: +36 1 349 7600
E-mail: info@orac.hu

Weboldal: orac.hu

Szakmai partnerek

Jegyzők Országos Szövetsége (JOSZ) – www.josz.eu

Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek Szövetsége – www.kozszov.org.hu