http://jegyzo.hu/index.php?oldal=elofizetes
  Közigazgatási reform - 195 darab cikk

 
A gyermekvédelmijelzőrendszer kapcsolat-hálózatiszempontú...
  2015.07.16. Hozzászólások: 0  
Szerző: Bertalan Imre

A jelen tanulmány középpontjában a gyermekvédelmi jelzőrendszer áll.[1] Az elmúlt évek során számos olyan fontos változás történt – gondoljunk itt akár a jogszabályi kontextus változásaira, vagy a gyermekvédelmet érintő illetékességi terület, ezáltal a feladatszervezés módosulásaira –, melyek hatást gyakoroltak a gyermekvédelmi jelzőrendszer mindennapi feladatellátására. Jelen...
 
    Bővebben...  
 
Merre (és hogyan) tovább, gyermekvédelem?
  2015.05.07. Hozzászólások: 0  
Szerző: Mitták Tünde dr.

Mottó: „Minden állami gyermekvédelem s a legtökéletesebb gyermekvédelmi törvények értéktelenek, ha hiányzik a társadalmi lelkiismeret, amelyik egyedül tudja a gyermekvédelmet élő valósággá tenni.” (DRÉHR IMRE) 1. Intézménytörténeti visszapillantás, avagy a hazai gyermekvédelem csírái Magyarországon az állami gyermekvédelem 1901-ben jelent meg a jogrendszerben, az...
 
    Bővebben...  
 
Néhány gondolat az önkormányzati segélyezési rendszer átalakításának...
  2015.03.16. Hozzászólások: 1  
Szerző: Hoffman István PhD., dr. habil

Más humán közszolgáltatásokhoz hasonlóan a szociális igazgatás, s különösen a rászorultsági alapú szociális ellátások igazgatásának szervezeti keretei Magyarországon folyamatosan változtak, és többször került sor ebbena rendszerváltozás óta eltelt időszakban paradigmaváltásra és rendszerszerű változásra. A következőkben – kapcsolódva a Magyar Tudományos Akadémia és a...
 
    Bővebben...  
 
A köznevelés finanszírozása:hogyan tovább?
  2015.03.10. Hozzászólások: 0  
Szerző: Péteri Gábor

2013 őszétől a köznevelés már minden elemében az új szabályok szerint működik. Az azóta eltelt másfél év sem hozott megoldást azonban az ágazat problémáira és így tovább folyik az útkeresés. Központi szinten a tervezett legfontosabb változások az oktatási intézményeket fenntartó óriás szervezet, a KLIK működésének javítása és a szakképzés ágazati minisztérium alá...
 
    Bővebben...  
 
A fővárosi önkormányzat új rendszere: úton egy társulásos modell felé?
  2014.07.21. Hozzászólások: 0  
Szerző: Hoffman István PhD., dr. habil

A választásokat közvetlenül követő időszakban a közigazgatással foglalkozó szakemberek számára nemcsak az új, a korábbit némileg korrigáló, a Miniszterelnökség kibővített hatásköreivel erősebben centralizált kormányzati struktúra kialakítása jelenthetett izgalmat. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) újabb, látszólag kisebb...
 
    Bővebben...  
 
Városi holdingok szerepeinek változása
  2014.05.26. Hozzászólások: 0  
Szerző: Horváth M. Tamás Dsc.

Az önkormányzati tulajdonú holding gyűjtőfogalom. Többféle gazdasági társasági típust takarhat. Közszolgáltatás-szervezési értelemben az állóeszköz-vagyon kezelése és az azokkal való gazdálkodás tevékenységeinek kerete tartozik ide, mikor is mindezeket szélesebb körben végzik az eredményeik kölcsönös optimalizálására tekintettel.  
Típusok  A városi közüzemi szolgáltatások nyújtása körében elterjedtek a többprofilú vállalatok. Eredendően azért, mert az üzemeltetés műszaki-technikai értelemben...
 
    Bővebben...  
 
Gondolatok a helyi-területi szociális szolgáltatások igazgatása...
  2014.03.18. Hozzászólások: 0  
Szerző: Hoffman István dr.

A szociális igazgatás szervezeti keretei Magyarországon folyamatosan változtak, az elmúlt két évtizedben különböző modellek között hányódott. Ez azzal járt, hogy többször került sor ebben az időszakban rendszerszerű változásra. A következőkben – kapcsolódva a Magyar Tudományos Akadémia és a Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar közös, MTA–DE Közszolgáltatási Kutatócsoportjának a Területi közszolgáltatások szabályozásai című projektje keretében végzett kutatási munkához és annak eredményeihez – azt tekintem át, hogy a hazai...
 
    Bővebben...  
 
A köztisztviselői eskü súlya
  2013.07.25. Hozzászólások: 0  
Szerző: Mitták Tünde dr.

Bizalomvesztésnek minősül, ha a kormánytisztviselő a 76. § (2) bekezdésében meghatározott kötelezettségének nem tesz eleget. [Kttv. 66. § (1) bek.] A kormánytisztviselő vezetői iránt szakmai lojalitással köteles ellátni feladatait... [Kttv. 76. § (2) bek.]
Igazgatás – közigazgatás – alapvető modellek A mindennapi életben, ha úgy tetszik gyermekkorunk óta nyomon...
 
    Bővebben...  
 
„Ezt egy életen át kell játszani?”
  2013.07.25. Hozzászólások: 0  
Szerző: Koltányi Gergely

A magyar közigazgatás személyi állománya a rendszerváltozás óta sok átalakuláson ment át, eredmények és kudarcok sorozatával. A hatékonyság irányába mutató törekvések eredményei azonban mindannyiszor messze elmaradtak a várakozásoktól, a humánerőforrás menedzsment szakma fejlődése és az információs technológia adta lehetőségek ellenére.
A hatékonyság...
 
    Bővebben...  
 
A településüzemeltetési stratégiák meghatározottságai a változó...
  2013.05.22. Hozzászólások: 0  
Szerző: Kökényesi József dr.

A globális pénzügyi krízis okozta belső pénzügyi, gazdasági és politikai válság tovább erősítette a közfeladatok ellátása mentén kialakult anomáliákat, amelynek hatására hazánkban is recentralizációs törekvések indultak el a felelős és átlátható gazdálkodás, a hatékonyság és magas szolgáltatási színvonal biztosítása jegyében. A TÖOSZ szakértője a változások...
 
    Bővebben...  
     1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [Következő] [Utolsó]  

 

  ELŐFIZETÉS
Előfizetés

  FACEBOOK

  HÍRLEVÉL
Email címem:
Keresés

Feliratkozáshoz adja meg email címét!

  CIKKEK
 
Régió


Megye


Település



ROVATOK
 
Adó, helyi adó
24 cikk
Anyakönyv
14 cikk
Bács-Kiskun Megye
15 cikk
Baranya Megye
13 cikk
Békés Megye
17 cikk
Beruházás
4 cikk
Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
22 cikk
Budapest
32 cikk
Csongrád Megye
16 cikk
E-közigazgatás
74 cikk
E-Önkormányzat
7 cikk
Egészségügy
19 cikk
Építésügy
13 cikk
Európai Unió
65 cikk
Fejér Megye
8 cikk
Gyámügy-Gyermekvédelem-Szociális ügyek
62 cikk
Győr-Moson-Sopron Megye
11 cikk
Hajdú-Bihar Megye
23 cikk
Heves Megye
13 cikk
Humánerőforrás
40 cikk
In memoriam
2 cikk
Informatika
16 cikk
Iratkezelés
1 cikk
Jász-Nagykun-Szolnok Megye
23 cikk
Jegyző státusza
23 cikk
Jegyzőkódex
1 cikk
Jogalkotás-Jogalkalmazás
57 cikk
Jogszabálymódosítás
1 cikk
Ket.
25 cikk
Kisebbség
20 cikk
Kistérségek
21 cikk
Költségvetés
41 cikk
Komárom-Esztergom Megye
10 cikk
Környezetvédelem
33 cikk
Környező országok közigazgatása
2 cikk
Közbeszerzés
10 cikk
Közbiztonság
83 cikk
Középtávú tervek
0 cikk
Közigazgatási hivatal / Kormányhivatal
92 cikk
Közigazgatási reform
195 cikk
Közmunka
8 cikk
Köznevelés-sport
2 cikk
Közoktatás
8 cikk
Ktv. / Kttv.
5 cikk
Lakásügy
1 cikk
Lazíts!
84 cikk
Megvalósult Projektek
19 cikk
Módszertani útmutató
3 cikk
Nógrád Megye
8 cikk
Okmányirodák
20 cikk
Oktatás
24 cikk
Önkormányzati gazdálkodás
4 cikk
Önkormányzati testület
7 cikk
Pályázatok
113 cikk
Pest Megye
23 cikk
Politikus
40 cikk
Portré
147 cikk
Régió
29 cikk
Rendezvények, konferenciák
2 cikk
Somogy Megye
14 cikk
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye
29 cikk
Szociális ügyek
4 cikk
Térfigyelés
0 cikk
Területfejlesztés
42 cikk
Testvérvárosi kapcsolat
15 cikk
Tolna Megye
14 cikk
Turizmus
127 cikk
Új Ptk.
3 cikk
Új utakon
2 cikk
Vagyongazdálkodás
53 cikk
Választás
86 cikk
Vas Megye
17 cikk
Veszprém Megye
1 cikk
Vezércikk
23 cikk
Zala Megye
10 cikk
 
  KÖNYVAJÁNLÓ

http://www.jegyzo.hu/index.php?oldal=elofizetes

 
 


Szerkesztőbizottsági információk
BEMUTATKOZÁS
KAPCSOLAT

Jegyző.hu - Jegyző és Közigazgatás © hÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A Kiadó további oldalai:HVGORAC.HU,UJBTK.HU,HVGORAC.EU,PTK2013.HU,JOGKODEX.HU